Politica
de Retur pentru produsele digitale livrate electronic
Potrivit dispozițiilor OUG 34/2014, articolul 16, litera m
ART. 16
(1) Exceptări de la dreptul de retragere
Sunt exceptate de la dreptul de
retragere prevăzut la art. 9-15 în ceea ce priveşte contractele la distanţă
şi contractele în afara spaţiilor comerciale următoarele:
m) contractele de
furnizare de conţinut digital care nu este livrat pe un suport material, dacă executarea a început şi, în cazul
în care contractul dă naştere unei obligaţii de plată pentru consumator, în
condiţiile în care:
(i) consumatorul şi-a dat acordul prealabil expres pentru începerea
executării în cursul perioadei de retragere;
(ii) consumatorul a confirmat că a
luat cunoştinţă de faptul că îşi va pierde dreptul de retragere în consecinţă;
(iii) profesionistul a
furnizat confirmarea încheierii contractului, în conformitate cu art. 7 alin.
(2) sau cu art. 8 alin. (7).
Conform art. 7 alin.2 din OUG nr.34/2014 (citat in art.16 alin.1 amintit
anterior)
ART. 7
Condiţii de formă pentru contractele în afara spaţiilor comerciale
(2)
Profesionistul furnizează consumatorului un exemplar original al contractului
semnat sau confirmarea contractului pe suport hârtie sau, dacă consumatorul
este de acord, pe un alt suport durabil, inclusiv, dacă este cazul, confirmarea
acordului prealabil expres al consumatorului în conformitate cu art. 16 lit.
m).
Conform art. 8 alin.7 din OUG nr.34/2014 (citat in art.16 alin.1 amintit
anterior)
ART. 8
Condiţii de formă pentru
contractele la distanţă
(7) Profesionistul
transmite consumatorului confirmarea încheierii contractului, pe un suport
durabil, într-un termen rezonabil din momentul încheierii contractului la
distanţă şi cel târziu la momentul livrării bunurilor sau înainte de începerea
prestării serviciului solicitat. Respectiva confirmare include:
a) toate informaţiile menţionate la
art. 6 alin. (1), cu excepţia cazului în care profesionistul a transmis deja
informaţiile respective consumatorului, pe un suport durabil, înaintea încheierii
contractului la distanţă;
b) acolo unde este
cazul, confirmarea acordului prealabil expres al consumatorului şi acordul în
conformitate cu art. 16 lit. m).
Conform art. 9-15 din OUG nr.34/2014 (citat in art. 16 alin.1 amintit anterior)
ART. 9
Dreptul de retragere
(1) Cu excepţia cazurilor prevăzute la art. 16, consumatorul beneficiază
de o perioadă de 14 zile pentru a se retrage dintrun contract la distanţă sau
dintr-un contract în afara spaţiilor comerciale, fără a fi nevoit să justifice
decizia de retragere şi fără a suporta alte costuri decât cele prevăzute la
art. 13 alin. (3) şi la art. 14. Termenul de retragere de 14 zile se extinde la
30 de zile pentru contractele încheiate în contextul vizitelor nesolicitate
efectuate de un profesionist la domiciliul unui consumator sau al deplasărilor
organizate de un profesionist cu scopul sau efectul de a promova sau a vinde
bunuri consumatorilor, în scopul protejării intereselor legitime ale
consumatorilor în ceea ce priveşte practicile comerciale sau de vânzare agresive
sau înşelătoare.
(2) Fără a aduce atingere art. 10, perioadele de retragere menţionate la
alin. (1) expiră în termen de 14 zile sau 30 de zile, după caz, de la:
a) data încheierii contractului, în cazul contractelor de prestări de servicii;
b) ziua în care consumatorul sau o parte terţă, alta decât transportatorul şi
care este indicată de consumator, intră în posesia fizică a bunurilor, în cazul
contractelor de vânzare, sau:
(i) în cazul în care
consumatorul comandă printr-o singură comandă bunuri multiple care vor fi
livrate separat, ziua în care consumatorul sau o parte terţă, alta decât
transportatorul şi care este indicată de consumator, intră în posesia fizică a
ultimului bun;
(ii) în cazul livrării unui bun care
constă din mai multe loturi sau piese, ziua în care consumatorul sau o parte
terţă, alta decât transportatorul şi care este indicată de consumator, intră în
posesia fizică a ultimului bun sau a ultimei piese;
(iii) cazul
contractelor pentru livrarea periodică de bunuri pe o perioadă de timp
determinată, ziua în care consumatorul sau o parte terţă, alta decât
transportatorul şi care este indicată de consumator, intră în posesia fizică a
primului bun;
c) data încheierii contractului, în cazul contractelor pentru furnizarea de
apă, gaze naturale, energie electrică, atunci când acestea nu prevăd vânzarea
într-un volum limitat sau cantitate stabilită, de energie termică sau de
conţinuturi digitale care nu sunt livrate pe un suport material.
(3) Părţile contractante îşi îndeplinesc obligaţiile contractuale pe parcursul
perioadei de retragere conform prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă.
ART. 10
Omisiunea informaţiilor privind dreptul de retragere
(1) În cazul în care profesionistul nu a transmis consumatorului
informaţiile privind dreptul de retragere conform art. 6 alin. (1) lit. h),
perioada de retragere expiră la 12 luni de la sfârşitul perioadei iniţiale de
retragere, prevăzută la art. 9 alin. (1).
(2) În cazul în care profesionistul a transmis consumatorului
informaţiile prevăzute la alin. (1) în termen de 12 luni de la data menţionată
la art. 9 alin. (2), perioada de retragere expiră în termen de 14 zile sau 30
de zile, după caz, de la data la care consumatorul primeşte informaţiile
respective.
ART. 11
Exercitarea dreptului de retragere
(1) Înainte de expirarea perioadei de retragere, consumatorul informează
profesionistul cu privire la decizia sa de retragere din contract. În acest
scop, consumatorul poate alege una dintre următoarele variante:
a) de a folosi modelul de formular de retragere prevăzut în partea B din anexă;
b) de a face orice altă declaraţie neechivocă în care îşi exprimă decizia de
retragere din contract.
(2) Consumatorul şi-a exercitat dreptul de retragere în perioada de retragere
menţionată la art. 9 alin. (2) şi la art. 10 în cazul în care comunicarea cu
privire la exercitarea dreptului de retragere este transmisă de către
consumator înaintea expirării perioadei respective.
(3) Profesionistul poate, în plus faţă de posibilităţile menţionate la alin.
(1), să acorde consumatorului opţiunea de a completa şi de a transmite în
format electronic, pe site-ul profesionistului, fie modelul de formular de
retragere prevăzut în partea B din anexă, fie o declaraţie neechivocă de orice
alt tip. În aceste cazuri, profesionistul comunică consumatorului, fără
întârziere, pe un suport durabil, confirmarea de primire a formularului de
retragere.
(4) Sarcina probei privind exercitarea dreptului de retragere în conformitate
cu dispoziţiile din prezentul articol revine consumatorului.
ART. 12
Efectele retragerii
Exercitarea dreptului de retragere pune capăt obligaţiilor părţilor
contractuale, după caz:
a) de a executa contractul la distanţă sau contractul în afara spaţiului
comercial;
b) de a încheia un contract la distanţă sau în afara spaţiului comercial, în
cazul în care consumatorul a efectuat o comandă.
ART. 13
Obligaţiile care revin profesionistului în cazul retragerii
(1) Profesionistul rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată din
partea consumatorului, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere
nejustificată şi, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este
informat de decizia de retragere din contract a consumatorului în conformitate
cu art. 11.
(2) Profesionistul rambursează sumele menţionate la alin. (1) folosind aceleaşi
modalităţi de plată ca şi cele folosite de consumator pentru tranzacţia
iniţială, cu excepţia cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă
modalitate de plată şi cu condiţia de a nu cădea în sarcina consumatorului
plata de comisioane în urma rambursării.
(3) Fără a aduce atingere alin. (1), profesionistul nu este obligat să
ramburseze costurile suplimentare în cazul în care consumatorul a ales în mod
explicit un alt tip de livrare decât livrarea standard oferită de profesionist.
(4) Cu excepţia cazului în care profesionistul s-a oferit să recupereze el
însuşi bunurile, în cazul contractelor de vânzare, profesionistul poate amâna
rambursarea până la data recepţionării bunurilor care au făcut obiectul
vânzării sau până la momentul primirii unei dovezi din partea consumatorului
conform căreia acesta a trimis bunurile către profesionist, luându-se în
considerare data cea mai apropiată.
(5) În ceea ce priveşte datele cu caracter personal ale consumatorului,
profesionistul respectă obligaţiile aplicabile prevăzute în Regulamentul (UE)
2016/679.
(6) Este interzis profesionistului de a utiliza orice conţinut, altul
decât datele cu caracter personal, care a fost furnizat sau creat de consumator
la utilizarea conţinutului digital sau a serviciului digital furnizat de profesionist,
cu excepţia cazului în care acest conţinut:
a) nu are nicio utilitate în afara contextului conţinutului digital sau al
serviciului digital furnizat de profesionist;
b) are legătură doar cu activitatea consumatorului atunci când foloseşte
conţinutul digital sau serviciul digital furnizat de profesionist;
c) a fost agregat cu alte date de către profesionist şi nu poate fi dezagregat
sau poate fi dezagregat doar cu eforturi disproporţionate;
d) a fost generat în comun de către consumator şi alte persoane, iar alţi
consumatori pot continua să utilizeze conţinutul.
(7) Cu excepţia cazurilor menţionate la alin. (6) lit. a), b) sau c),
profesionistul pune la dispoziţia consumatorului, la cererea acestuia, orice
conţinut, altul decât datele cu caracter personal, care a fost furnizat sau
creat de consumator la utilizarea conţinutului digital sau a serviciului
digital furnizat de profesionist.
(8) Consumatorul are dreptul de a recupera respectivul conţinut digital
fără costuri, într-un termen rezonabil şi într-un format utilizat în mod curent
şi care poate fi citit automat, fără impedimente din partea profesionistului.
(9) În cazul retragerii din contract, profesionistul poate împiedica
orice utilizare ulterioară a conţinutului digital sau a serviciului digital de
către consumator, în special prin blocarea accesului consumatorului la
conţinutul digital sau la serviciul digital sau prin dezactivarea contului de
utilizator al consumatorului, fără a aduce atingere alin. (7).
ART. 14
Obligaţiile consumatorului în cazul retragerii
(1) Cu excepţia cazului în care profesionistul s-a oferit să recupereze el
însuşi bunurile, consumatorul returnează bunurile sau le înmânează
profesionistului sau unei persoane autorizate de profesionist să recepţioneze
bunurile, fără întârziere nejustificată şi în decurs de cel mult 14 zile de la
data la care acesta a comunicat profesionistului decizia sa de retragere din
contract în conformitate cu art. 11. Termenul este respectat dacă bunurile sunt
trimise înapoi de consumator înainte de expirarea perioadei de 14 zile.
(2) Consumatorul suportă doar costurile directe legate de returnarea bunurilor,
cu excepţia cazului în care profesionistul acceptă să suporte acele costuri sau
în care profesionistul nu a informat consumatorul că aceste costuri trebuie
suportate de consumator. În cazul contractelor în afara spaţiilor comerciale,
în cazul cărora bunurile au fost livrate la domiciliul consumatorului la
momentul încheierii contractului, profesionistul preia bunurile pe cheltuiala
sa dacă bunurile, prin natura lor, nu pot fi returnate în mod normal prin
poştă.
(2^1) În cazul retragerii din contract, consumatorul se abţine de la utilizarea
conţinutului digital sau a serviciului digital şi de la punerea acestuia la
dispoziţia terţilor.
(3) Consumatorul este responsabil doar în ceea ce priveşte diminuarea valorii
bunurilor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar
pentru determinarea naturii, caracteristicilor şi funcţionării bunurilor. Diminuarea
valorii bunurilor nu trebuie să fie descurajantă pentru consumator în a-şi
exercita dreptul de retragere. Indiferent de situaţie, consumatorul nu este
responsabil pentru diminuarea valorii bunurilor în cazul în care profesionistul
a omis să îl informeze cu privire la dreptul de retragere în conformitate cu
art. 6 alin. (1) lit. h).
(4) Profesionistul trebuie să poată face dovada diminuării valorii bunurilor
care rezultă diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii,
caracteristicilor şi funcţionării bunurilor.
(5) Atunci când consumatorul îşi exercită dreptul de retragere după
transmiterea cererii în conformitate cu art. 7 alin. (3) sau cu art. 8 alin.
(8), consumatorul plăteşte profesionistului o sumă proporţională cu ceea ce s-a
furnizat până la momentul în care consumatorul a informat profesionistul cu
privire la exercitarea dreptului de retragere, în raport cu acoperirea totală a
contractului. Suma proporţională care trebuie plătită profesionistului de către
consumator este calculată pe baza preţului total convenit în contract. Dacă
preţul total este excesiv, suma proporţională este calculată pe baza valorii de
piaţă a ceea ce s-a furnizat.
(6) Consumatorul nu suportă costurile pentru:
a) prestarea serviciilor sau furnizarea de apă, gaze naturale sau energie
electrică, atunci când acestea nu sunt puse în vânzare într-un volum limitat
sau cantitate prestabilită, sau energie termică furnizată, în totalitate sau
parţial, în cursul perioadei de retragere, în una dintre următoarele situaţii:
(i) profesionistul nu a furnizat
informaţii în conformitate cu art. 6 alin. (1) lit. h) sau i);
(ii) consumatorul nu a cerut expres
ca prestarea să înceapă în timpul perioadei de retragere în conformitate cu
art. 7 alin. (3) şi cu art. 8 alin. (8);
b) furnizarea, în totalitate sau parţial, de conţinut digital care nu este
livrat pe un suport material, în una dintre următoarele situaţii:
(i) consumatorul nu şi-a dat acordul
prealabil expres cu privire la începerea prestării înainte de sfârşitul
perioadei de 14 zile sau de 30 de zile, după caz, menţionată la art. 9;
(ii) consumatorul nu a confirmat că
a luat cunoştinţă de faptul că îşi pierde dreptul de retragere în momentul în
care îşi dă consimţământul;
(iii) profesionistul nu
a furnizat confirmarea în conformitate cu art. 7 alin. (2) sau cu art. 8 alin.
(7).
(7) Cu excepţia celor prevăzute la art. 13 alin. (3) şi la prezentul articol,
exercitarea dreptului de retragere nu atrage răspunderea consumatorului.
ART. 15
Efectele exercitării dreptului de retragere asupra contractelor auxiliare
Fără a aduce atingere art. 63-65 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 288/2010, cu modificările ulterioare,
în cazul în care consumatorul exercită dreptul său de retragere din cadrul unui
contract la distanţă sau al unui contract în afara spaţiilor comerciale în
conformitate cu art. 9-14 din prezenta ordonanţă de urgenţă, orice contract
auxiliar încetează în mod automat, fără costuri pentru consumator, cu excepţia
celor prevăzute la art. 13 alin. (3) şi la art. 14 din prezenta ordonanţă de
urgenţă.
Ca urmare din analiza textelor legale amintite, fac excepție de la dreptul deretur produsele livrate electronic (pe email, website sau orice canal decomunicare electronică),
dacă prestarea/executarea a început cu acordul prealabil expres al
consumatorului prin aplicarea unei bife in căsuța de acceptare a termenilor si
conditiilor contractuale anterior plasarii finalizarii comenzii și după ce
acesta a confirmat că a luat cunoștință de faptul că își va pierde dreptul la
retragere. Clientul confirma luarea la cunoștință a acetui aspect în momentul
în care acceptă să plaseze o comandă pe website-ul nostru sau website-urile
partenere unde suntem prezenți, prin confirmarea citirii si acceptarii
„Termenilor și Condițiilor”.
Cheia de produs este unică.
În momentul în care este activata pe un dispozitiv/echipament fizic sau
virtual, acea cheie nu mai poate fi folosită de altcineva. Din acest motiv, cheile de produs NU pot fi
returnate.
Toate
produsele digitale comercializate de noi au garanție,
conform mențiunilor de la secțiunea „Garanția produselor”,
astfel încât, în condițiile indicate
la secțiunea amintită și cu respectarea acestora, dacă
întâmpinați dificultăți la activare, vă vom oferi
o nouă licență sau asistență pentru activarea licenței
cu succes. Pentru mai multe detalii
vă rugăm consultați pagina “Garanția produselor”.
Unele produse
pot fi nefuncționale din cauza unei greșeli de
transmitere a cheilor de produs. Exemplu: ștergerea din greșeală a unui
caracter din cheia de produs făcând că această să
fie incompletă sau trimiterea unei chei
de la alt produs față de cel comandat.
În cazul în care există orice probleme tehnice, de activare
(în termenul prevăzut la fiecare
produs în parte – a se vedea secțiunea „Garanția produselor”) sau de
funcționare a cheilor de produs
(în perioada în care asigurăm garanția și după momentul activării doar
pentru anumite tipuri de liecnte – a se
vedea secțiunea „Garanția produselor”),
contactați-ne. În aceste condiții, noi
vom verifica dacă acea cheie a fost activată și dacă aceste probleme
nu se pot soluționa, vom înlocui produsele în condițiile prevăzute de legislația specifică în vigoare
OUG nr.140/2021, OUG nr.141/2021, OUG nr.34/2014.